Olen Raija Ritonen ja aloitan kirjoittaa seurakuntamme sivulla blogia, joka käsittelee Raamattua, Jumalaa, Jeesusta, ja Pyhää Henkeä.

Olemme siis alussa joten tervetuloa mukaan. Näin se alkoi.

Ensim.Mooseksen Kirja luku 1 jae 1 alussa loi jumala taivaan ja maan.

Ensim.Mooseksen Kirja luku 1 jae 2 ja maa oli autio ja tyhjä,ja pimeys oli syvyyden päällä ja jumalan henki liikkui vetten päällä.

Katselemme nyt jumalaa luojana,kun nyt otat raamatun ja alat lukea tuosta alusta,niin näet jumalan luomistyön kokonaisuudessaan.

Oi, mitä ihastusta se meissä saa aikaan, kun katsomme luontomme rikkautta sen loistoa sen värejä sen monimuotoisuutta.

Oi, miten kauniisti hän teki kaiken.Mitä Varten,kenelle?  Meille,rakas ystävä, meille.

Oi mikä värien kirjo, mikä kukkaloisto mitkä viljely mahdollisuudet.  Miten moninainen eläinkunta.  Huikeaa rikkautta.

Jae 29 ja jumala sanoi:  ”katso minä annan kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joitakasvaa kaikkialla maan päällä,ja kaikki puut, joissa joissa on siementä tekevä hedelmä, olkoot ne teille ravinnoksi.

Jatkuvuutta,huolenpitoa, tulevaisuutta, kenelle? Meille rakas ystävä meille.

Jae  27  ja  jumala  loi  ihmisen  omaksi  kuvaksi hän  hänet  loi,  mieheksi  ja  naiseksi  hän  loi  heidät.

Jae  31 Ja  jumala  katsoi kaikkea,mitä  hän  tehnyt  oli,  ja  katso,  se  oli  sangen  hyvää.  Ja  tuli  ehtoo  ja  tuli  aamu,  kuudes  päivä.

Siinä he ovat ensimmäiset ihmiset adam ja eeva.  Keskellä ihanaa jumalan luomaa paratiisia  kaikki oli niin kaunista, niin rauhallista, niin puhdasta.

Näitä kun tänään ajattelee niin kuinka moni kaipaa näitä asioita elämäänsä, asioita jotka sitten syntiinlankeemuksessa menetettiin.

Näin  jumala ilmaisi  itsensä  luojana, kauniisti  hän  kaiken  teki  aikananansa

Jumala ilmaisi itsensä myös kirjoitusten kautta ,profeettojen kautta ,historiallissa tapahtumissa jotka eivät olleet vain kertomuksia,vaan dokumenttejä.

Jumala valitsi kansakseen israelin kansan,lupauksensa mukaan jonka hän abrahamille antoi.

Jumala toi kansansa pois egyptin orjuudesta,vei heidät lupaamaansa maahan israeliin, johdatti antoi kuninkaita, profeettoja joiden kautta jumala antoi johdatusta ja ohjausta valitsemalleen kansalle.

Uudessa testamentissa, on kirje  hebrealaisille  sen  luku 1  jakeesta  1  sanotaan  näin:

Sittenkuin  jumala  muinoin  monesti  ja  monella  tapaa  oli  puhunut  isille  profeettain  kautta.

Jae 2 jatkaa:   on hän  näinä  viimeisinä  päivinä  puhunut  meille  pojan  kautta,  jonka  hän  on pannut  kaiken  perilliseksi,  jonka kautta  hän myös on  maailman  luonut.

Jae 3   ja joka ollen hänen kirkkautensa  säteily  ja  hänen  olemuksensa kuva ja  kantaen  kaikki voimansa  sanalla, on, toimitettuaan  puhdistuksen  synneistä,  istunut  majesteetin  oikealle  puolelle  korkeuksissa.

Huomasitko näissä jakeissa oli mennyttä,  tätäpäivää,ja  tulevaa.

Edelleen  jumala jatkoi ilmestymistään  pojan kautta,mutta  miten?  Siitä sitten seuraavassa,kun  katsotaan  tekstiä  ”sana tuli lihaksi”

Kiitos sinulle näistä yhteisistä hetkistä tapaamisiin kirjoitusten parissa

… Siunausta Sinulle toivoo Raija