hyvää huomenta!

Nyt on ihan pakko jatkaa tuosta syntiasiasta vielä,kuinka tulen jeesuksen tykö, kuinka kohtaan jumalan,miten saan synnit anteeksi????

Johanneksen evankeliumissa jeesus sanoo  luku 6 jakeesta  44: ei kukaan voi tulla minun tyköni ellei isä, joka on minut lähettänyt, häntä  vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.   Vielä jae 45: profeetoissa on kirjoitettuna ; ja he tulevat kaikki jumalan opettamiksi, jokainen, joka on isältä kuulut ja oppinut, tulee minun tyköni.

Todella moninaiset ovat ne tavat millä jumala ihmisen herättaa ajattelemaan taivasasioita. Niistä voidaan mahdollisesti puhua tai vasta  mainita jossain yhteydessä, häissä,hautajaisissa,kirkon messuissa,hengellisissä tilaisuuksissa, lauluissa,kirjoissa jne. Ajatuksissa ne asiat voivat ikänkuin pyörähtää, mutta syvempi ajattelu alkaa vasta silloin kun sydän on etsivällä paikalla, ja sen näkee jumala. Muutos lähtee aina sydammestä = sisimmästämme.

Kuullut asiat alkavat tehdä työtä sinussa, ja sitä sanotaan herätyksesti tai kutsuksi. Asiat etenee niin että sinä haluat kääntyä elämässäsi siihen suuntaan mistä löydät vastauksia,ehkä joku läheinen on tullut uskoon tai ystävä tai rohkaistut suoraa tulemaan seurakuntien tilaisuuksiin.

Kaiken kuulemasi lisäksi  jumala voi sinussa herättää synnintunnon,koet olevasi kelpaamaton,tai likainen,vääriä tekoja ja sanoja nousee mieleen isälle ja äidille sanotut valheet   jne… Se kaikki on yksilöllistä ja henkilökohtaista koska vain jumala tietää mikä sinut herättää,siksi joskus saarnat tulevat suoraan päin sinua ikäänkuin tietäen kaikki sinun asiasi.   Näitä todistuksia olemme kuulleet.

Emme voi tietää kuinka kauan itsekunkin kohdalla etsintä jatkuu,mutta sisimmässäsi tiedät koska haluat rukoiltavaksi,ja haluat saada syntisi anteeksi ja yhteyden jumalaan.  Tässä kohdin sinun kanssasi on isä.Poika Ja pyhähenki,ja mahdollisesti hän joka rukoilee puolestasi.Sinä Itse ilmaiset halusi tulla uskoon ja jumala näkee onko sydämmesi valmis  niin sinä uudestisynnyt  kun jeesuksen nimen ja veren kautta sinulle julistetaan synnit anteeksi.  Jumalan pyhähenki siinä toimii ja jumala lahjoittaa sinulle uskon. Uskon joka pitää tämän tapahtuneen totena.  (usko = totena pitämistä )  oma järjen usko ei tähän riitä.

Kun nyt olet tullut uskoon  sinä luonnollisesti hakeudut muiden uskoontulleiden seuraan ja seurakuntaan,haluat pian kasteelle ja täyttyä pyhällähengellä joka on meidän voimamme vaelluksessa täällä maailmassa.Jumalan Sana alkaa sinulle avautua aivan uudella tavalla  uskon kautta ymmärrät sitä,iloitset siitä,saat tutustua jeesukseen enemmän,ja saat iloita päämäärästä ja siitä valtavasta toivosta,myös rukouselämä avautuu niin että sinä tiedät ,että sinua kuullaan.   Matka on mutkia ,mäkiä, vuoria, laaksoja,upottavaa suota,mutta rikasta hengellisesti,voimassa ja rakkaudessa

Mikä parasta kymmenen käskyä on jeesus puolestasi täyttänyt ja antanut sinulle uuden käskyn,ja myös voiman että tämä uusi käsky voi toimia.

Matteuksen evankeliumissa luvussa 22 jakeet 37-40:   niin jeesus sanoi hänelle:>>rakasta herraa sinun ,sinun jumalaasi, kaikesta sydämmestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.   Jae 38:  tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.   Jae 39:  toinen tämän vertainen, on;  rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Jae 40:  näissä kahdessa käskyssä  riippuu kaikki laki ja profeetat.

Ja vielä  joh.6:37 kaikki, minkä  isä antaa  minulle,  tulee minun  tyköni;  ja sitä,  joka minun  tyköni  tulee,  minä  en  heitä  ulos.

Asia tuli käsitellyksi ja uudet aiheet odottavat,kiitos seurastasi ja siunausta t: Raija